donderdag 16 december 2010

ZZP column | Ik ben dol op klachten!

Wellicht ben je van mening dat de titel een nogal aparte uitspraak is. Want wie is er nu dol op om klachten te ontvangen?! In deze post zal ik de uitspraak dan ook trachten in de juiste context te zetten.

Als positieveling ga ik er altijd van uit dat mensen hun uiterste best doen om zaken voor elkaar te krijgen. Wij verkopen onze producten naar eigen inzicht tegen een goede prijs en verschaffen daarnaast optimale service naar de klant toe. Eigenlijk beschouw ik dit als vanzelfsprekend. Zo werk ik zelf namelijk altijd en met mij vele van mijn collega’s.

Maar… Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Je hebt bijvoorbeeld een keer je dag niet of je collega laat na een avondje doorzakken de volgende ochtend een steekje vallen. Of misschien blijkt het het product dat jij zo hebt aangeprezen bij de klant een maandagochtendproduct te zijn…

De wet van Murphy gaat in dergelijke gevallen niet aan jou voorbij.

Het gevolg?? Er staat de volgende dag een klagende klant bij jou op de stoep!

Op dat moment moeten er bij jou bellen gaan rinkelen. Geen alarmbellen, maar juist een startschot om de situatie meteen goed aan te pakken. Maar waarom zul je misschien.. lees verder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten