woensdag 8 december 2010

Column | Voor de Starters…

Starters, bezint voor gij begint!

Misschien klinkt dit een beetje negatief, maar helaas heb ik maar al te vaak geconstateerd dat starters te maken kregen met veel bijkomende zaken waar zij vooraf geen rekening hadden gehouden en wat soms onterecht leidde tot problemen.

Afgelopen zaterdag organiseerden de Kamers van Koophandel in Nederland weer hun altijd succesvolle Startersdag. Het is altijd goed te constateren dat er ieder jaar toch weer ondernemers van start gaan met uiteraard de verwachting om een succesvolle organisatie op te zetten.
Om door te borduren op dit ‘startsein van menig ondernemer’ heb ik een ‘Self Quickscan voor de Startende Ondernemer’ opgesteld die wellichtzeer bruikbaar kan zijn..

Als bedrijfstrainer- en coach heb ik de afgelopen decennia veel met ondernemers gewerkt waarbij ik dan ook een goed beeld heb gekregen aan welke eisen een (startende) ondernemer moet voldoen.
Ik heb in dit bericht een aantal eigenschappen en capaciteiten geselecteerd, waar je volgens mij als ervaringsdeskundige en ondernemer... lees verder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten