vrijdag 13 augustus 2010

ZZP nieuws | Flexaanbieders hoeven sociale netwerken niet te vrezen

Flexaanbieders hoeven de opkomst van sociale netwerken als LinkedIn en de werkmarkplaatsen zoals ZZPnodig.nl en FreeLancer.nu niet te vrezen. Via dergelijke websites kunnen zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) weliswaar zelf in contact treden met opdrachtgevers, maar voor flexaanbieders blijven er voldoende taken over.

Het aantal zzp'ers bedroeg vorig jaar 632.000. Van hen is pakweg 86% actief op online sociale netwerken. LinkedIn is het meest in trek, gevolgd door Twitter. Van de ondernemers heeft 25% minstens één opdracht gegenereerd via sociale netwerken. Reza de Haan, oprichter van advies- en interim management bureau Senze, verwacht dat de rol van flexaanbieders zal veranderen. Ze kunnen overleven door niet alleen uitdagende en mooie opdrachten te bieden, maar ook opleidingsmogelijkheden, hypotheken, zorgverzekeringen of wellicht aantrekkelijke telefoon- en leasecontracten.

Bart Withagen, directeur van uitzendbureau Bouwgenius, constateert dat zzp'ers in de bouw gebaat zijn bij bemiddelingsorganisaties. Bouwondernemingen werken graag samen met 'preferred suppliers' zodat ze niet zelf honderden contracten hoeven af te sluiten. Zzp'ers vormen een grote, nieuwe markt en voor hen kan veel worden geregeld.

Bron: Managersonline.nl

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten